Jobbig dag

Hej!
-
Idag har jag haft en väldigt jobbig dag måste jag säga.
06.15: Helvetesmaskinen satte igång och pipa.
07.30: Utvecklingssamtal.
8.45: Doktorn.
10.00: Operation.
10.40: Skola.
-
Japp. Ingen toppendag precis.
Utvecklingssamtalet gick väl bra, fast det var lika tråkigt som vanligt, haha. Det finns ju ingenting att prata om?!
När vi hade varit där åkte vi vidare till Sahlgrenska. Där spenderade vi 25 minuter sittandes i bilen i p-huset, eftersom vi var så tidiga. (Jag och mami). När klockan var typ halv gick vi in och fick sitta och vänta i typ.. en halvtimma till. Så det sög. Tillslut var det i alla fall min tur. Vi fick gå in till en doktor som kollade på mitt födelsemärke och sa att det antagligen inte var cancer då, men att man ändå skulle ta bort den. Så en knapp timma senare fick jag gå in till operationsrummet. Operation låter alltid så himla dramatiskt, men det var det inte. I alla fall inte om man har opererat bort blindtarmen, för då var detta en baggis i jämförelse. Jag fick lägga mig på en brits och så gjorde dom rent i typ hundra år. Sedan började dom ge bedövning. Den sprutan var inte trevlig kan jag säga. De stack typ.. 10 gånger och varje gång sved det så mycket så jag trodde att jag skulle skrika rätt ut.
Jag är så otroligt spruträdd också.. Jag var så rädd, så att man kunde BOKSTAVLIGEN se den blåa duken som dom hade lagt på min rygg, guppa lite i takt med mitt hjärta. Jag skojar inte, INTE KUL. Trodde typ att jag skulle få hjärtstopp eller nåt. Haha. Sedan gick det i alla fall bra och dom skar i min hud.. (USCH!). Det var vidrigt. Har ni ätit Haloumiost någon gång? Precis så kändes det när dom skar i min hud, det liksom gnislade lite eller vad man ska säga.
Obehagligt.
Det tog typ tjugo minuter och sen fick jag åka till skoooolan! Men nu får jag inte träna på några veckor, och jag fick inte rida idag heller. :( OCH jag får inte duscha förrän på onsdag. Jag kommer att dö.
Det finns i alla fall en bra sak med det, haha. Jag kommer inte ihåg ifall jag skrev om att jag fick pengar för mitt ärr från blindtarmsinflammationen (från försäkring då), 4000 spänn för att dom tyckte att mitt är var framträdande! Läkarna sa nu att ärr på ryggen oftast blir väldigt fula, och kunde jag få 4000 för ett ärr som jag tycker att det knappt syns, tänk då vad jag kan få för detta? Hahaha, vad hemskt det lät, som att jag bara bryr mig om pengar. Men ni fattar? ;D Man säger väl inte precis nej.. Hehe.
Konstig bild. Jag vet inte varför, men jag lyckas aldrig ta några bra bilder.. -.-
Haha.
-
Nog pratat om detta, haha. När jag kom hem från skolan kollade jag på Lilla Sjöjungfrun med min lillebror. Eller.. Han tröttnade efter 10 minuter.. :$ Och jag satt kvar och kollade tills hela var slut.. pinsamt. Men den är ju så underbar! Hihi.
-
Nu är jag så trött så jag tror att jag svimmar snart. Så jag får skriva mer imorgon.
Ha det så bra!
Puss

Kommentarer
Postat av: Sofie

det är synd om dig :(<3

2011-03-14 @ 23:19:13
URL: http://sofiestalros.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0