Dag 2: Staden där jag bor

Jag bor i Göteborg. Jag ÄLSKAR verkligen staden av hela mitt hjärta.

Tänk en varm sommarkväll, gå längs en gata inne i stan tillsammans med någon du tycker om?

Det är väl såklart mysigt i vilken stad som helst, men det känns extra mysigt just här.

 

Jag måste ändå erkänna att jag ibland kan bli lite trött på Göteborg. Så lagom. Allt är lagom.

Lagom mycket folk, lagom stort, lagom mycket affärer, lagom mycket bilar, ja, you name it.

Det kan vara lite tråkigt att det inte är så mycket som sticker ut.

 

Fast ändå finns det ju saker som är speciella för Göteborg. Scandinavium, Ullevi, Liseberg, ja listan kan göras lång.

Göteborg är helt enkelt en stad som är väl balanserad mellan saker som är unika, men ändå sticker den ut lite lagom mycket. Oavsett, så är det enligt mig den bästa staden i världen! :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du glömde en massa saker, som Liseberg, havet, Avenyn!!

2011-03-29 @ 12:17:50
Postat av: Anonym

Liseberg får man ju inte glömma x)

2011-03-29 @ 14:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0