Cortègen

Tjabbatjenahallååååå!
-
Jag vet inte vad det är för fel på mig. Varför bloggar jag ens? x) Jag tycker typ inte att det är så jätteroligt, men ibland är det skönt att skriva av sig, även om det kanske inte är så många som läser det.
-
Idag var jag i alla fall i Sjövik och red tillsammans med Sofie! :D Det var skitkul! Jag hade Conjac, och Sofie hade Izola istället för Felicia som hon brukar ha (för att vi skulle kunna raca, Pelicia orkar inte så mycket) :D
Vi red ner till Sjövik, och på vägen tillbaka gick det så jeeefla fort, vi galopperade asmycket! Vi galopperade i en backe som Sofie kallar "Sjöviksbacken", och herre min gud vad fort det gick där. Tänk er att ni transporteras så fort framåt att ni knappt ser vad som åker förbi på sidorna, och man kan inte göra annat än att le. Så ungefär, fast x10. UNDERBART! I alla fall tills jag ramlade av. Izola började nämligen dampa lite och sakta ner för att svänga in i skogen (som hon INTE fick!), och Conjac var inte alls med på det, utan fortsatte i samma vansinnestempo, och när Izola svängde in, så fick han lite panik och gjorde samma sak, så jag flög av i svängen. -.- Landade på övre delen av ryggen, och har skit ont i revbenen.. :( Det gör verkligen jätteont när jag andas djupt. Menmen, nu är det som det är, inget att göra åt det. ;)
-
När jag kom hem tog jag en lååång kall dusch. Det var sjukt skönt, eftersom jag hade blivit så varm när jag red.
Sedan åt jag middag, och så åkte vi direkt till Cortègen. Kanske inte jättekul, men det är liksom tradition. Och man kan faktiskt inte räkna sig som äkta göteborgare om man inte har varit på den. ;)
Jag ser alltid så frånvarande ut på bild. :O Haha.
Om ni tittar noga kanske ni ser att jag har rivsår på min högra arm som jag fick när jag ramlade av. :( Fult, och ont.
-
Puss!

Kommentarer
Postat av: Sofie

SÅ JAG ÄR INGEN ÄKTA GÖTEBORGARE DÅ ELER?!

2011-04-30 @ 23:31:27
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Julia

Ajaj, stackars dig! :O Men det är tur att du tar det så bra! ;)

2011-05-01 @ 11:01:03
URL: http://juliaflising.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0